Co robimy, jak robimy, jak długo i dlaczego tak długo?
Tutaj znajdziesz odpowiedź na najczęściej zadawane pytania!
Jeśli nie ma odpowiedzi na Twoje pytanie - skontaktuj się z nami: sklep@szyszkadesign.pl lub 504540339.

Produkty

Chciałbym inny wymiar mebla. Czy jest to możliwe?

Oczywiście! Specjalizujemy się  w produkcji personalizowanych mebli z litego drewna i dysponujemy własną stolarnią, dlatego jesteśmy w stanie dostosować wymiary naszych mebli.

Gdzie mogę obejrzeć produkty?

Nasze meble możesz zobaczyć w Krakowie w naszym zakładzie stolarskim oraz w salonach partnerskieh w Polsce i za granicą. Wszystkie salony są wymienione w zakładce lokalizacje.

Z czego są zrobione meble?

Nasze produkty wykonujemy z litego drewna, głównie z dębu, ale również z orzecha amerykańskiego oraz jesionu. Do produkcji wewnętrznych części, jak szuflady, często korzystamy ze sklejki liściastej.

Czy mogę wybrać inny materiał wykonania niż jest na stronie?

Jesteśmy otwarci na korzystanie z innych gatunków drewna, ale nie wykonujemy mebli z płyty meblowej.

Jak wybrać kolor mebla?

Dąb oferujemy w 8 odcieniach, od bielonego do grafitowego, do tego korzystamy też z drewna jesionowego oraz z orzecha amerykańskiego. Wszystkie kolory i materiały możesz obejrzeć w zakładce drewno. Wybarwienia możesz obejrzeć w naszym zakładzie w Krakowie, u jednego z partnerów lub zamówić próbniki do domu.

Czy w salonach partnerskich jest dostępna cała oferta produktowa?

Nasze salony partnerskie dysponują jedynie wybranymi produktami na ekspozycji, ale wszystkie produkty można zamówić u każdego z partnerów, nawet jeśli nie ma go tam fizycznie. Informacje o ekspozycji są umieszczone w zakładce lokalizacje.

Czy są dostępne modele 3D produktów?

Tak, mamy modele 3D wszystkich naszych produktów. Jeśli jesteś architektem lub dystrybutorem - zapraszamy do kontaktu przez formularz.

Czy otrzymam wizualizację wybranego produktu przed zamówieniem?

Ze względu na ograniczenia czasowe i techniczne wykonujemy wizualizacje wyłącznie mocno zindywidualizowanych projektów. Nasz program nie umożliwia nakładania konkretnych tekstur, dlatego nie wykonujemy wizualizacji produktów w wybranym kolorze drewna.

Czy szafka RTV ma otwory na kontakty?

Nie, nasze szafki nie mają otworów na kontakty - ale możemy je dla Ciebie zrobić w dowolnym miejscu, wystarczy, że prześlesz rysunek.

Jaka jest różnica pomiędzy blatem szczotkowanym, a polerowanym?

Szczotkowanie polega na wybraniu miękkiej tkanki drewna, nadając mu widoczną i wyczuwalną teksturę.
Obydwa wykończenia mają ten sam stopień połysku - półmat - i są zaimpregnowane w ten sam sposób.
Zaletą szczotkowania jestmniejsza podatność na drobne zarysowania, mniejsza widoczność drobnych rys, oraz lepsza wchłanialność oleju.
Wadą szczotkowania jestniewygodne pisanie na pojedynczej kartce papieru (długopis wpada w żłobienia) oraz brak możliwości samodzielnej renowacji blatu (potrzebna jest do tego szczotkarka).
Blaty szczotkowane wyglądają naturalniej niż polerowane, jednak ze względu na nadany mocniej rustykalny charakter blatu, nie pasują do wszystkich oferowanych przez nas modeli mebli, więc ten sposób wykończenia powierzchni oferujemy tylko w niektórych stołach.

Impregnacja

W jaki sposób meble są zaimpregnowane?

Nasze meble są pokryte olejowskiem. Olejowosk to bezbarwna powłoka na bazie naturalnych olejów i wosków, opracowana specjalnie z myślą o profesjonalnym wykończeniu podłóg i innych silnie obciążonych powierzchni drewnianych.
Olejowosk tworzy mikroporowatą powłokę, która chroni drewno, pozwalając mu jednocześnie swobodnie oddychać. Dzięki temu reguluje przyjmowanie i oddawanie wilgoci oraz pomaga utrzymać w wnętrzach korzystny mikroklimat.

Jakie są zalety olejowosku?

Meble pokryte olejowoskiem wyróżniają się naturalnym wyglądem są przyjemne w dotyku.  W przeciwieństwie do lakierów, olejowosk nie tworzy na drewnie twardej, sztucznej powłoki, dzięki czemu możemy poczuć naturalną strukturę drewna. Olejowoski, jak sama nazwa wskazuje, są mieszanką naturalnych składników, takich jak oleje i woski (w tym pszczeli). Są one całkowicie bezpieczne, nietoksyczne i posiadają europejskie certyfikaty, które zezwalają na ich kontakt z żywnością i zabawkami dziecięcymi. Olejowoski skutecznie chronią przed plamami, na przykład z wina czy kawy, tworząc barierę hydrofobową, która chroni drewno przed wilgocią.

Kupując mebel, chcemy z niego korzystać, a użytkowanie naturalnie prowadzi do pewnego zużycia. W przypadku powłok lakierowanych, kiedy powłoka ulegnie zniszczeniu, konieczne jest szlifowanie i lakierowanie przez stolarza. Odświeżenie powierzchni olejowanej jest wyjątkowo proste, a przy tym przyjemne jest zrobić coś samodzielnie. Co więcej, jeśli na Twoim meblu pojawi się wgniecenie, nie musisz się martwić. Nawet głębsze wgniecenia możesz usunąć za pomocą żelazka. Wystarczy nawilżyć miejsce wilgotną ściereczką, przykładać żelazko i pozwolić parze wypchnąć włókna drewna na swoje miejsce. Po wygładzeniu powierzchni papierem ściernym, wystarczy ponownie nałożyć olejowosk i cieszyć się meblem w doskonałej kondycji.

Czy meble trzeba ponownie olejować?

Impregnację mebli olejowanych należy powtarzać. Jeśli na powierzchni pojawiają się matowe plamy, blat przestaje być błyszczący i gładki, a płyny wchłaniają się, zamiast zbierać się na powierzchni, to należy niezwłocznie nanieść nową powierzchnię olejowosku na blat. Niezastosowanie się do tych zaleceń może skutkować powstaniem trwałych plam od barwiących substancji oraz zaciekami! Impregnacja powinna być dokonywana raz w roku lub częściej.

Czy mogę zamówić lakierowane meble?

Tak, na specjalne życzenie możemy polakierować nasze meble, jednak czas produkcji będzie nieco dłuższy, a cena będzie wyższa o 5 do 15% w zależności od produktu.

Jak zaolejować stół?

Wszystkie informacje dotyczące olejowania stołu znajdziesz w tej zakładce.

Gdzie mogę kupić olej do impregnacji mebli?

Olej do impregnacji można kupić u producenta (Osmo) lub u nas (zestaw pielęgnacyjny).

Składanie zamówienia

Jak mogę zamówić meble?

Nasze meble możesz zamówić, składając zamówienie online na stronie internetowej www.szyszkadesign.pl, za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres sklep@szyszkadesign.pl, osobiście w naszym zakładzie w Krakowie lub u jednego z dystrybutorów.

Czy mogę zmienić wymiary produktu?

Tak, możesz zmienić wymiary produktu. W tym celu prosimy o e-mail na adres sklep@szyszkadesign.pl lub o kontakt przez formularz kontaktowy.

Czy mogę zmienić kolor mebla?

Dąb oferujemy w 8 odcieniach, od bielonego do grafitowego. Wybarwienia możesz obejrzeć w naszym zakładzie w Krakowie, u jednego z partnerów lub zamówić próbniki do domu. Jeśli to wciąż za mało - dostarcz nam próbkę swojego materiału, a my dobierzemy do niego kolor!

Gdzie mogę zobaczyć próbniki wybarwień drewna?

Wybarwienia możesz obejrzeć w naszym zakładzie w Krakowie, u jednego z partnerów lub zamówić próbniki do domu.

Czy mogę zamówić zupełnie niestandardowy projekt?

Oczywiście! Specjalizujemy się  w produkcji personalizowanych mebli z litego drewna i dysponujemy własną stolarnią, dlatego możemy wykonać projekt specjalnie dla Ciebie.

Proces produkcji mebli

Gdzie są produkowane nasze meble?

Nasze meble są produkowane w Krakowie. Elementy tapicerowane oraz stalowe są zlecane lokalnym firmom, z którymi pracujemy od wielu lat.

Jak wygląda proces produkcji?

Nasza produkcja opiera się na indywidualnych zleceniach, a każdy produkt jest wytwarzany pod konkretnego klienta. To sprawia, że nasza produkcja jest bardzo elastyczna. Szczegółowy proces produkcji możesz zobaczyć tutaj.

Czy mogę wybrać drewno, z którego jest zrobiony stół?

Bierzemy pod uwagę preferencje klientów dotyczące selekcji drewna (bezsęczna gładka, sęczna rustykalna), jednak ze względu na płynność procesu produkcyjnego klient nie bierze czynnego udziału w wyborze konkretnego usłojenia.

Realizacja zamówienia i dostawa

Jak długo będę czekać na zamówione meble?

Nasze meble są produkowane ręcznie od podstaw, od surowej deski, pod konkretne, indywidualne zlecenie. Jest to czasochłonny proces, dlatego na swoje meble będziesz musiał poczekać około 40-60 dni roboczych, maksymalnie do 90. Informację o przewidywanym terminie realizacji dostaniesz zaraz po złożeniu zamówienia.

Jaki jest koszt dostawy?

Koszt dostawy jest ustalany w zależności od produktu i miejsca docelowego i zostanie obliczony w koszyku po wpisaniu kodu pocztowego.

Czy ustalimy termin dostawy?

Ze względu na gabaryty produktu zawsze informujemy o terminie dostawy i ustalamy wspólnie termin. Często jednak terminy dostaw są niezależne od nas, warto więc zarezerwować sobie dwa dni na odebranie zamówienia.

Czy dostawa jest realizowana z wniesieniem?

Standardowo dostawa jest realizowana bez wniesienia, jeśli jednak potrzebujesz z wniesieniem - skontaktuj się z nami, podając nam produkty, które chciałbyś zakupić i adres dostawy.

Czy mogę przesunąć termin dostawy?

Jeśli z różnych przyczyn nie możesz odebrać produktu w planowanym terminie dostawy - skontaktuj się z nami najszybciej, jak to będzie możliwe. Bez problemu przechowamy Twoje meble przez czas Twojej nieobecności. Pamiętaj jednak, że jeśli nie odbierzesz przesyłki, bo nie poinformowałeś nas o swojej nieobecności, zostaniesz obciążony kosztami powtórnej dostawy.

Czy mogę sam odebrać zamówienie?

Jak najbardziej zapraszamy do osobistego odbioru zamówienia. Gdy tylko otrzymasz informację, że produkt jest gotowy, możesz ustalić dogodny termin odbioru mebli.

Płatność

W jaki sposób zapłacę za produkty?

Za zamówienie złożone online możesz zapłacić poprzez szybkie płatności Autopay (blik, Apple Pay, karta), odroczone płatności Klarna oraz tradycyjnym przelewem.

Czy zamówienie muszę opłacić z góry?

Ze względu na specyfikę naszej pracy wymagamy wpłaty 50% zaliczki - jednak ta opcja jest możliwa wyłącznie przy wybraniu przelewu tradycyjnego. Szybkie płatności wymagają wpłaty całej kwoty z góry. Możesz także skorzystać z możliwości odroczonych płatności Klarna.

Czy mogę zapłacić przy odbiorze produktu?

Niestety ze względu na specyfikę naszej produkcji i gabaryty - nie wysyłamy towaru za pobraniem.

Zwroty i reklamacje

Czy mogę zwrócić produkt?

Nasze produkty są tworzone na indywidualne zamówienie klienta, dlatego zgodnie z kodeksem cywilnym - nie przyjmujemy zwrotów. Wyjątkiem są produkty z działu akcesoria oraz wyprzedaż.

Zamówienie dotarło uszkodzone. Co robić?

Po pierwsze - obejrzyj i rozpakuj przesyłkę przy kurierze. Jeśli produkt ma uszkodzenia, spisz protokół szkody z kurierem i skontaktuj się z nami jak najszybciej.

Jak zgłosić reklamację?

W pierwszej kolejności wyślij zdjęcia, co się dzieje, na adres reklamacje@szyszkadesign.pl

Jakie są warunki gwarancji?

Wszystkie warunki gwarancji są opisane w regulaminie.